kecek kecek

jika kita sayang dia

ehem2.. Assalamualaikum ... lame beno tuh x update blog.. wndu betol nk taip pepnjg nih kn.. heeee..
pejam celik2, da raye..
celik lagik, da habes c0ti raye...
bushannyew bile nk balik kmpus... pasni, nk mkn, basuh bju, sarapan, sume kne carik sendirik...
kalu kt uma, best.. celik mate jek pepagi, sume mnde2 tuh da terbentang luas dpn mate !
hais.... bkn nk kate pemls, tp, itu lah hakikatnyew... ehehehheeee
yek r, mlm raye punyew r berhempas pulas psg langsir lar, pnjt kerusi lar, cucuk lampu pelita kt dpn uma ar, mcm2 ag !
tu yg ter0s terbongkang smapi ta hengat dunie !
alhmdulillah, raye 1431H nih, aku ngan fmly smbut dgn penoh kesederhanaan.. smbut dgn apew yg adew.. nk katew adew tema bju, x jugak.., tak terbuat2 smpai skrg ! hihihiiii.. mak katew, nti2 lar.. tgu along kawen, br sedondon sume ! heee
em... tp, sebelum terlmbat ler sesgt aku kn, juz nk wish,
SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN~
eheeeee.... agak2 r kn, still bule lagik kn aku wish utk k0rang ucapan ghayew nih ??? ehehheee... tah lew ek, haku pong x bpe nk hengat napew aku x bpe sempat nk update blog nih... suri... meh aku sajikan korang ngan gmba aku sekeluarge mase rye nih..
masew nih abah dah beriye nk g marhaban utk 1 kampung.. taw x marhaban tuh apew ?
marhaban tuh mcm , segerombolan org, kumpul, bce selawat2 kew, apew2 jew r, dari umah ke rumah dan sekali harung utk 1 kmpung.. so, abah n the geng telah menjimatkn mse supaye x lagik utk beraye lagik utk kali ke2 iaitu beraye bersame fmily ! uhuhuuuuu
best gak taw mrhaban nih.., igt lagi mase aku kecit2 dlu.. rajin aku follow mem besar aku g mrhaban. bkn ape, dgn sekali gus, aku pun telah mngumpul duit rye dgn x sngaje ! ehehheeee
yek r akn, dlm rmai2 yg mrhban, terselit aku kt celah2 kaki mak aku bile dorank sume tgh berdiri utk mrhaban.. so, tuan rumah bule ler detect aku sbgai org yg 1st yg die kne bg duet rye... yipppie~
suke.suke.
bile terkenang balik zaman aku mase kecik2, aku rase hepi sgt !
rse, sgle ape yg aku nk bt, aku bule bt.
maen masak2 tepi rumah, maen kejar2 kt padang skola ( uma aku dpn skola rndah n mngah, so, pnjam jap pdg skola utk bermain di kala ptg ! )
heeeee~
yg best jgk, aku maen kawin2 !
waaaahhhh... class ghitu... sape yg jadik pgntin, kompem, kne mekapkan ! x kesah even mse tuh kteowg cume adew gincu yg merah mak nga tuh.. jnji hoke !!! hihihiiiiii. yg pngantin laki lak, kteowg bt sgkok kawin die, pkai daun2 getah.. kumpul byk2, then ikat. pahtu, letak nuh ats kple pgntin laki.. mmg nasib x baek jek kalu daun getah tuh ade kerengga ! hahahahaaaa. mmg kesian bile die terguling2 bile sakit kne 'gigitan cinta' oleh si kerengga yg bek hati nuh.. hahahaaa.. sbb tu, aku rse, zaman kanak2 adalah saat yg pling manis dlm hidup aku.. segale keinginan n permintaan aku, msti mak ayah aku akn penuhi.. sbb, errr.. aku ank last kut ??!!!!
nk lolipop mak... dialog wajib nih msti kedengaran bile g kedai2 runcit yg selalu aku ngade2 nk ikut.. misti kompem ler dpt ! hhiiiiiii
igt lagi ase aku demam campak, aku aku kuar bintik2 merah.. habes 1 bdn aku kaler kuning cz mak aku gosok ngan kunyit.. aku yg x tahu ape2, aku turutkn je lah. n apew yg aku tahu, aku yg mampu menangis. sbb takut kt bdn sendiri ade bintik merah2 ! aha~
dan bile skang nih da besa sket, bile maen dgn budak2, sgle fikiran tntg mslh ataw yg len2, hilang seketika, sekelip mata ! sbb, bile kite bermain dgn kanak2, bdk kecik nih, mreka hnya tahu ketawa, menangis dan merengek.. dan kehadiran kite sbgai org dwase adalah utk menggembirakn mereka , walaupun dgn apa cara sekalipun !
mereka comel, mereka nakal.
nakal mereka mencuit hati. menggembirakan hati org dewasa yg luka. walaupun pd hakikatnya, yg dewasa ini memendam segala pahit n derita dlm hidup mereka. jg, jgn jadi hairan kalu aku nih suke bermain dgn budak kecit ! aku suka mereka !
pic nih mase aku g beraye umah LT.M 'Ahoy Aan'.. halamaks, cne aku bule tatau name penoh die.. sbb aku knl die dr fb jek kut.. hehehehhee... alang2 g Muar, tu yg kteowg tros shot ke Tanjung Emas, Muar, Johor.
best sbb g laut. sbb ketenangan buleh kite cari di situ. lepak2 smbil tgk gelagat org lalu lalang. then, bsn2, aku g r beli belon sabun.kaler hijau. tgh2 maen, 2 bdk kecit dlm gmba nih, dtg tmpt aku, nk maen same ! dorank x ckp, tp gelagat mnje 2 bdk kecit nih, mmbtkn aku suke ngan dorank.. maen. maen. dan maen. smapi aku pnt . smapi mama dorank ke tmpt kteowg utk guide dorank.. hihihiiii.
tgk lar nih, aku tiupkn utk die.. x igt lar. abg kew adik nih.. die COMEL !!so, amek kesempatan utk mngepit 2 bdk kecet inih !!! geram2 ~!!!
meh auntie tiupkn utk kamu ber2 !!!! nanti, mudah2an , kamu ber2 nih jd ank yg baek, bijak, n disukai rmai !
sumpah mse nih aku hepi banget ! dgn kwn2, Nur Afiqka bnti Rohmat, Alep Fazly bin Mustakim, Ijat bin Paying, n lgik sowg tuh x bpe nk tau name ! eheheheee....
tu jek entry kali nih.. jumpe len kali yaw utk crite2 yg len plak.
Mooshy Sayangg~


SUKA ? TINGGALKAN KESAN DEGIL ANDA DI COMMENT BOX :)

Tiada ulasan:

Catat Komen

..Assalamualaikum..
..Sila tinggalkan Comment Anda Di Sini..
..Satu pun jadi lah ! hehe .